Varaus- ja peruutusehdot

Varaus- ja peruutusehdot

Kiitos varauksestasi ja tervetuloa majoittumaan Hotelli Ravintola Wirsuvaaraan!  Olethan ystävällinen ja huomioit nämä ehdot varatessasi majoituksen sekä majoittuessasi.

VARAAMINEN

Varauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai sähköpostitse. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot.

Varauksen voi tehdä vain yli 18-vuotias henkilö. Alaikäiselle huoneiston varaava on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei. Yksin majoittuvalla alaikäisellä on oltava huoltajan allekirjoittama lupa, josta käy ilmi alaikäisen nimi, syntymäaika ja majoittumisajankohta. Myös huoltajan nimi ja puhelinnumero vaaditaan.

Varausta ei pääsääntöisesti voi tehdä tiettyyn huoneistoon. Hotellissa on yksi huoneisto, jossa lemmikit ovat sallittuja. Lemmikkien tuomisesta hotelliin on aina ilmoitettava etukäteen ja asiakas vastaa henkilökohtaisesti lemmikkinsä hyvinvoinnista sekä sen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista ja kuluista. Lemmikit eivät saa aiheuttaa häiriötä muille hotellivieraille.  Hotellihuoneita saa käyttää enimmillään 2 hlö/ huone, jos asiasta ei ole toisin sovittu huoneen varauksen yhteydessä (esim. lisävuode).

Ellei muuta sovita, ryhmävarauksen tehneen asiakkaan on toimitettava kirjallisesti seuraavat tiedot hotellille viimeistään 5 vrk ennen saapumisajankohtaa: ryhmänjohtajan nimi ja yhteystiedot, arvioitu saapumisaika ja lähtöaika, huonejaot, yöpyjien nimet, henkilötunnukset, kansalaisuudet ja sähköpostiosoitteet.

 

SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN

Huoneisto on asiakkaan käytettävissä tulopäivänä klo 15.00 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä. Huoneen myöhäisemmästä luovutuksesta on sovittava henkilökunnan kanssa. Huoneiden avaimet saa ravintolasta sen aukioloaikoina, muuna saapumisajankohtana avainten luovutuksesta on sovittava henkilökunnan kanssa. Tarkistamme majoittujien henkilöllisyyden sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Kaikki asiakkaat ovat velvollisia täyttämään ja allekirjoittamaan viranomaisille tarkoitetut matkustajakortit saapuessaan hotelliin. Mikäli asiakas ei ole täyttänyt matkustajakorttia saapuessaan, on hän velvollinen täyttämään ja palauttamaan sen ravintolaan mahdollisimman pian vierailunsa aikana.

 

MAKSAMINEN

Hotelli hyväksyy tavallisimmat maksukortit ja käteisen. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaista valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja. Jos varausta ei ole maksettu ennakkoon, on varaus maksettava käteisellä tai maksukortilla sisään kirjauduttaessa.

 

HINNAT

Ilmoitetut hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hintaan sisältyvät huoneiston kodinkoneiden, astioiden ja ruokailuvälineiden käyttö, wc-paperit, vuode- ja liinavaatteet, pyyhkeet sekä perussaippuat.

Hintaan sisältyy huoneiston loppusiivous. Majoituksen aikana huoneistossa suoritetaan siivous vain, jos varaus on tehty yhtäjaksoisesti yli neljälle vuorokaudelle, jolloin suoritetaan ylläpitosiivous sopimuksen mukaan. Erittäin likaisen tai eritesiivottavan huoneiston siivouksesta veloitetaan 65 €/tunti.

 

PERUUTUKSET

Majoitus varauksen peruutus on aina tehtävä kirjallisesti (sähköpostilla). Peruutus kuitataan Hotelli Ravintola Wirsuvaaran toimesta vastaanotetuksi vastaamalla asiakkaan viestiin pikimmiten. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut. Mikäli asiakas osoittaa, että peruutus on tehty ja lähetetty oikeaan osoitteeseen oikeana ajankohtana, hyväksytään peruutus, vaikka se myöhästyisi tai ei tulisi perille lainkaan.  Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai perua varauksensa kuluitta viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa (klo 15.00). Asiakas saa maksunpalautuksen. Jos varausta ei ole muutettu tai peruutettu viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa ja asiakas jättää saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta ensimmäisen majoitusvuorokauden hinta. Jos asiakas lähtee hotellista pois ennen sovittua lähtöpäivää, on asiakkaan ilmoitettava lähdöstä hotellille viimeistään klo 15.00 lähtöä edeltävänä päivänä. Muutoin hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta muutosmaksuna yhden majoitusvuorokauden hinta.

Hotellilla on oikeus varauksen perumiseen ylivoimaisen esteen (force majore) ollessa kyseessä, tällöin hotellin on mahdollisimman pian ilmoitettava asiakkaalle peruutuksesta. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa suoritukset takaisin. Hotellilla on oikeus peruuttaa varaus myös, mikäli asiakas ei ole noudattanut maksuehtoja.

ASIAKKAAN VASTUU JA VAHINKOJEN KORVAUS

Asiakas on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. Hotelli ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa asiakkaalle virheellisten yhteystietojen vuoksi.

Hotellin avainta ei saa luovuttaa muille kuin samassa huoneessa yöpyville. Asiakkaan on aina tarkistettava, että ovet lukkiutuvat lähdettäessä huoneistosta. Huoneiden kadotetuista avaimista vastaa asiakas. Uusien lukkojen asennuksesta ja avaimien teettämisestä aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.

Hotellissa noudatetaan hyviä tapoja, järjestyssääntöjä sekä viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä. Asiakas on vastuussa huoneiston yleisestä siisteydestä ja irtaimistosta majoittumisen aikana. Asiakkaat eivät saa häiritä käyttäytymisellään muita hotellivieraita tai hotellin läheisyydessä asuvia. Hotelli rakennus on täysin savuton. Tupakointi hotellin tiloissa on ehdottomasti kielletty.

Asiakas vastaa tahallaan tai huolimattomuudella aiheuttamistaan vahingoista, jonka asiakas, asiakkaan vieras tai lemmikkieläimet aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille (ml. epäsiististä asumisesta aiheutuva ylimääräinen siivoustarve), siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen. Asiakas on velvollinen korvaamaan sen irtaimiston, jonka hän kadottaa tai luvattomasti vie hotellin tiloista.  Tupakointikiellon rikkomisesta aiheutuvat hälytys-, huolto-, ja siivouskulut maksaa aina kiellon rikkonut henkilö tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö.  Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaisesti. Hotellissa oleskelevan henkilön asiattomasta toiminnasta johtuvasta hälytyksestä tai ilmoituksesta aiheutuu 200 € maksu. Asiakas tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö hyväksyy, että hänen aiheuttamansa vahinkojen kustannukset veloitetaan siltä maksukortilta, jolla hän on varauksensa tehnyt tai laskutetaan niillä laskutustiedoilla, jotka on hotellille annettu.

Jos asiakas olennaisesti laiminlyö velvollisuutensa voidaan asiakas poistaa hotellista, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta maksun palautukseen tai korvauksiin. Järjestyssääntöjen rikkomisesta aiheutuvat hälytys- ja muut kulut maksaa aina hälytyksen aiheuttaja tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö.

HOTELLIN VASTUU

Hotelli ei vastaa asiakkaan huoneistoon tai hotellin yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista. Hotelli ei vastaa hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.

Jos hotelli ei siitä riippumattomista syistä voi tarjota jo varattua ja maksettua huoneistoa, on myyjällä oikeus tarjota asiakkaalle vaihtoehtoista hotellimajoitusta paikkakunnalla. Muutoksista on ilmoitettava varauksen yhteyshenkilölle niin pian kuin mahdollista. Mikäli majoitus ei toteudu hotellin virheen johdosta, tai jos majoituksen laatu on todistettavasti alentunut merkittävästi hotellin tekemän virheen johdosta, asiakas on oikeutettu hyvityksiin tai enimmillään suoritetun varausmaksun palautukseen kokonaisuudessaan. Asiakkaan muita mahdollisia kuluja ei hyvitetä.

Hotellihuoneistojen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava saapumispäivänä tai mahdollisimman pian henkilökunnalle, jolloin hotellilla on mahdollisuus korjata virheet. Hotelli ei ole velvollinen hyvittämään asiakasta jälkikäteen tehdyistä huomautuksista.

Oikeus varausehtojen muutoksiin pidätetään.